Dag 4 ->13 mei 2013

13 mei 2013 - Cranbrook, Canada

Het is vandaag een stralende dag hier in Nobleford.

Wel waait nog steeds de Chinook, de warme wind die over de Rockey Mountains waait en er voorzorgt dat er enorme temperatuurcerschillen kunnen optreden op een dag. Het grootste verschil is gemeten in januari 1962. De officiele temperatuur ging van - 19 graden Celcius naar + 22 in een uur tijd.

Gisteren ook mooi weer, met wat zandstormen, de Chinook waait zo de vruchtbare toplaag van pas geploegde akkers weg. We troffen het niet, twee keer leesdienst inPicture Butte.

Maar ook dat was wel  goed. 'sAvonds naast het orgel in de ouderlingenbank gezeten.

vandaag dus vroeg uit de veren, camper inruimen en dan  op pad. We hebben besloten om naar Cranbrook in BC te gaan, als eerste stop richting Chilliwack.

Er is daar midden in het centrum een RV-park. Maar eerst moeten er boodschappen gedaan worden, dat gaan we doen in Pinchercreek, daar is een Walmart. (  in welke grote plaats  niet in Canada).

Het was een mooie tocht daarnaartoe, maar die Chinook zorgde ervoor dat we niet harder dan 80 kmper uur konden rijden, dat lichte bakkie is een windvager va jewelste.

maar ook langzaam kom je waar je wezen moet. Onderweg nog een foto gemaakt van een heel brede regenboog boven de bergen. dat belooft niet veel goeds.
In Pinchercreek aangekomen naar de Walmart, eerst twee tuinstoele voor een prikkie, dan het verdere lijstje afgewerkt, van vuilniszakken tot zonnebrandolie en daartussen ook nog eten en drinken. Dar ben je dus in zo'n winkel anderhalf uurmee zoet. Vervolgens toch maar even tanken.
Nou dat was dus niet even, maar het bleef maar door gaan. Ikheb een paar keer gekeken of het niet onder de camper vandaan wegliep, maar nee, na 123 liter stopte hij eindelijk.
Toen gauw verder, wan we moesten de crowsnestpass nog over.
Op weg daar heen zijn we nog even gestopt bij Franks Slide, daar is in 1903 een deel van een berg naar beneden gekomen, 82 miljoen ton (30 miljoen kubieke meter) kalksteen stortte vande top van de Turtle Mountain over een deel van het stadje Frank.het was een masa van 150 m diep, 425 m hoog en een kilometerbreed.
Opeens voelde ik wat spatjes, en toen we naar de camper liepen stond hij te springen op zijn wielen, zo hard begon het opeens te waaien, wij gauw naar binnen, ziter wat meer gewicht in he:-)
Even een broodje gegeten en toen gauw weer verder, want opnieuw probeerde wind on om te leggen. We stonde op een parkeerplaatsdie ergens hog was aangelegd bij het inficentrum van Franks Slide. Wij weer naar beneden geslalomd en verder op weg gegaan. Toen begon het te regenen.En wij moesten nog over de Crowsnest pass. Zou dat nog sneeuw geven?
Gelukkig niet, maar het bleef wel regenen en het werd kouder.
Zonder problemen zijn we over de pas gekomen, en toen we wat lageraangekomemwaren merkteikdat het niet meer waaide, dus de wind ingeruild voor regen. Maar we konden nu weer wel harder doorrijden. onderweg zijn we nog even Sparwood ingeren, daar staat de grootste truck van de wereld. Hier ben ik de regen ingehold en heeft Tineke een foto gemaakt.
Snel weer verder, nog 125 km.
Onderweg nog weer een sanitaire stop gemaakt, ik op zoek naar een eettent om daar te gaan, zegt Tineke ik vind het tever gaan om het onder het rijden te doe, ik denk dus de nood is wel erg hoog.
Heb ik er erg indat het gewon in de wc van de camper kan, we hoeven dus niet eens door de regen te lopen.
Eindelijk komen we in Cranbrook aan, ik heb het adres netjes in de TomTom gezet, dus dat kan niet missen. Jammer, maar helaas. Hoe we ook rond kijken geen Rv-camp te vinden. Twee keer gevraagd en twee keer verkeerd, of nie goed genoeg gestuurd. Maar de derde keer was het wel goed, we zaten er ook nog maar een hoek omgaan vandaan. Het was inmiddels 17:30 geworden.
Aangemeld bij de receptie,waar gevraagd werd waar onze woonplaats, ik zei Spijkenisse, dat wilde hij veranderen in Amsterdam notabene, ik heb toen maar gezegd dat hij daar snel Rotterdam van moest maken.
Nu is het half acht en is Tineke bezig met het eten koken.
Vanavond de tocht voor morgen plannen, en niet alleen in de TomTom, maar het adres ook op papier.
Oja, inmiddels schijnt ook het zonnetje weer

1. Janny:
    14 mei 2013
    je maakt het wel spannend,maar waarom moet je hard rijden,je ziet toch meer als je rustig aan doet?
  2. Hans:
    Pa,

Er liggen onder in de camper toch gewoon twee tuinstoelen?

Hans
  3. Leo:
    14 mei 2013
    Nu wel, maar die zaten hadden we er niet bijgehuurd