Dag 21 vervolg

30 mei 2013 - Spijkenisse, Nederland

.......Vervolg.....

We hebben een heerlijk rustige vlucht gehad, geen van beiden geslapen. Oorspronkelijk zouden we om 20 over 3 vertrekken. Maar alle passagiers waren zo snel aan boord dat we tien minuten eerder konden vertrekken. We kregen ook een bedankje van de gezagvoerder dat we op niemand hoefden te wachten.

Rond een uur of zes, dus zo'n drie uur na vertrek kregen we een warme maaltijd.

Tineke koos rijst met kip en ik zalm met pasta. Allebei hebben we er heerlijk van gesmuld. We hebben er allebei ook een fles wijn bij besteld. Na de maaltijd kwamen ze met koffie rond en werd gevraagd of we nog iets anders wilden, ik heb toen nog maar een cognacje genomen.

Onderweg heb ik nog mooie foto's gemaakt van de zonsondergang maar ook van de zonsopkomst.

Zoals in het vorige berichtje stond was de auto stuk en kon Frits ons niet ophalen. Het was dus mijn lease-auto waarvan de dynamo het had begeven.

We zijn met de trein teruggekomen en op zich is dat ook best te doen. Het is wel een heel gesjouw met twee grote en twee kleine koffers. We moesten op spoor 5 of 6 instappen staat op de dienstregelingsborden.

Beneden op het perron staat aangegeven dat we op spoor 6 moeten zijn.

Daar komt een trein op binnenlopen een dubbeldekker die precies met een fietscoupe voor ons stopt. Ik dus gauw de twee grote koffers er in gezet, maar als ik de kleine op ga halen wordt er gezegd dat er niet ingestapt mag worden. Ik dus de koffers er weer uit gehaald. Komt uiteindelijk de trein aan op spoor 5, de andere kant van het perron. Daar komt natuurlijk net niet een fietsencoupe voor, dus moest de hele handel gewoon in het halletje blijven staan. Half voor de deur uiteraard.

Maar dat was geen probleem. Onderweg nog even met Frits gebeld, die was toen net bij de garage aangeland en kon niet zeggen hoe lang het ging duren.

Later belde Hans nog, toe reden we tussen Schiedam en Centraal, hij zou zorgen dat er bij de metro iemand staat om ons verder naar huis te brengen.

In rotterdam cs zijn we uitgestapt, Tineke heeft een ov kaart, dus dat is geen probleem. Maar wij zijn met de lift van centraal station in een keer doorgegaan naar het metroperron. Maar ik heb geen kaartje. Dus ik een verdieping omhoog, maar daar kan ik alleen naar buiten met en ovkaart. Dus nog een verdieping omhoog.

Hier kan ik alleen ns kaartjes kopen, dan met de trap een verdieping omlaag en dan ben ik aan de goede kant van de poortjes. Bij de automaat staat een behulpzame RET - er. Die helpt mij door het aankoopproces heen. Vraagt hij op een gegeven moment of ik een bon wil, nee zeg ik daarom neem ik een kaartje. Dat snapte hij niet, want de automaat kan ook een transactiebon afgeven. Daar heb ik toen maar ja op gezegd. De automaat geeft aan dat de bon gemaakt wordt en die komt er ook netjes uitrollen, dus ik gris dat ding eruit en loop naar de ingang. Bedenk ik me ineens dat dit geen kaartje is maar een bon, dus weer terug naar de automaat en het kaartje gepakt en toen gauw weer met de lift naar beneden, daar stond al een metro te wachten. In de metro werd ik door Frits gebeld dat hij een leenauto heeft en ons wel komt ophalen. Dat was nu dus geregeld. En inderdaad stond hij al te wachten bij de Metro. Thuis gekomen stond er een mooie bos bloemen van Hans en Judith.

Judith verraste ons met een heerlijke kop koffie met een grote koek.

Zo kwam er een einde aan de reis, maar nog niet aan de vakantie, want alle spullen moeten weer uit de koffer en op zijn plek in de kast.

Al met al kunnen we met dankbaarheid terugkijken op een heerlijke vakantie.

Dankbaarheid dat we ondanks de  ruim 3600 km die we gereden hebben ons geen erger ongeval is overkomen dan die aanrijding van de firepit.

1. Janny:
    30 mei 2013
    Fijn dat jullie weer veilig thuis zijn,we hebben genoten van je reisverslag