Dag 19 -> 28-05-2013

28 mei 2013 - Nobleford, Canada

Vandaag werd ik om 06:00 uur naar buiten gestuurd om een foto te maken. Ik was even het bed uitgegaan om naar de wc te gaan en mocht dus niet meer terug. Im mijn pyama heb ik dus een foto gemaakt van de zonsopkomst.

Daarna heb ik me maar aangekleed en ben ik een eindje gaan wandelen naar het Waterton Upperlake. Daar ligt de camping zo'n beetje tegen aan. Tineke wilde nog tot half acht blijven liggen.

Ik heb nog wat fotos's gemaakt en daarna teruggegaan.

In de camper heb ik de airco aangezet, niet omdat het zo warm was maar een airco kan ook verwarmen. Het was binnen een graad of 14. De airco op 18 graden gezet en nu was het spoedig wat behaaglijker. Tot half acht heb ik zitten lezen en Tineke liggen slapen. Het was mijn beurt om het ontbijt klaar te maken, dat heb ik zo zacht mogelijk gedaan, maar ja, je maakt daarbij altijd geluid en ook nu begint natuurlijk de camper te bewegen, dus wordt Tineke wakker.

Na het ontbijt de boel aan kant gemaakt, koffie gezet voor onderweg en bekeken hoe we terug zouden gaan. We besloten om over Cardston te gaan. Hier is een rijtuigmuseum, en de Canadese Mormonentempel. Voor het museum hadden we geen tijd en die tempel zagen we in het voorbijrijden.

Kort nadat we vanuit Cardston richting Fort Maccleod gereden waren werden we opgebeld door een nicht van Tineke. Die woont in Coaldale, een vlek niet zover bij Derk vandaan. Wij hadden haar gisteren gebeld, maar toen werd er niet opgenomen. Jammer dat ze niet net iets eerder gebeld heeft, dan hadden we een directere weg naar hun toe kunnen nemen, nu moesten we via Lethbridge. Vond ik overigens niet erg, want dat stond ook nog op mijn lijstje voor als er wat tijd over zou zijn. We hebben daar gezellig bij zitten praten en de lunch gebruikt. Daarna, om een uur of twee weer verder naar Derks huis.

Daar aangekomen heb ik Tineke met haar Samsung Tablet eruit gelaten en ben ik op pad gegaan om de camper te wassen, want die moet schoon afgeleverd worden.

Eerst ben ik naar de Nobleford stortplaats voor toiletten gegaan. daar heb ik de inhoud van het toilet in weglaten lopen en ook van het schone afvalwater. de slang van binnen en van buiten met schoon water schoongespoten en toen baar de car-truckwash. Dat was nog een heel gedoe, je kan met je creditcard betalen, maar het lukte mij niet om het spul aan de gang te krijgen. Dus iemand erbij die al niet snapte dat het niet werkte, ik uitgelegd dat ik niet snap hoe het werkt.

Uiteraard gaat dat dus heel simpel, je haalt je kaart door de automaat en je kan beginnen, maar dan moet je wel door middel van een draaiknop aangeven wat je wil. En dat laatste had ik nu net niet door, maar eind goed al goed. Ik heb daar een half uurtje staan knoeien met water en de camper heeft weer ongeveer zijn originele kleur terug.

Dan weer naar Derks huis. Netjes op de oprit geparkeerd. Klinkt er opeens een rollende donderslag. Ik vraag aan Tineke was dat onweer, ja zegt ze wat nu gedaan want er moet nog veel gedaan worden. Gelijk beginnen, dan zien we wel waar het schip strand. Ik haal de koelkast en vriezer leeg, en breng dat naar binnen.

Ook de stoeltjes van Derk, de koelbox en nog wat spullen voor een kampvuur.

Ook mijn ipad en Tineke gaat stofzuigen. Derk heeft een stofzuigsysteem in huis met een grote vaste stofzuiger in de kelder en een paar "stopcontacten" in huis en een hele lange slang. Omdat ik de camper, zoals afgesproken, vooruit de oprit heb opgereden kan Tineke de cabine stofzuigen. Als ze daarmee klaar is zet het onweer ook door en is het gedonder niet van de lucht.

Ik geloof dat we nu inmiddels alle weertypen een keer gehad hebben.

Terwijl Tineke aan het stofzuigen is heb ik de vorige dagen en wat foto's op de blog gezet. Inmiddels is het onweer ook weer over en is Tineke weer verder gegaan met koffers pakken. Derk is ook thuis gekomen en de maaltijd aan het bereiden.

Vanavond vroeg naar bed, eerst wel de tickets printen zodat we op Calgary sneller door kunnen.

Morgen dus voor elf uur de camper inleveren en rond twee uur met het vliegtuig weg.

Wellicht dat ik vanaf het vliegveld nog een berichtje kan sturen, anders wordt dat als we thuis mogen komen.

1. Willemijna Bel-Benard:
    29 mei 2013
    Een goede reis toegewenst!
    En een behouden aankomst.
    Kees en Martijn hopen maandag te vertrekken naar Calcary,en dan naar Picturre butte.
    Zij logeren eerst bij Peter and en Coreen Bell.
    Maar ik zal Kees erg missen,toch gun ik het hem van harte.
    Want ik ben maar een kreupel mens.
    groetjes en tot horens,Wil
  2. Freek en Jopie:
    29 mei 2013
    Er is een tijd van gaan en een tijd van weer thuiskomen.
    Wij wensen jullie een hele goede thuisreis toe en leuk dat we de reis op deze manier met jullie mee mochten maken.
    Hartelijke groeten van freek en Jopie.