Dag 17-18 -> 26 en 27 mei 2013

28 mei 2013 - Waterton Park, Canada

Zondag 10:00 uur kerk in Picture Butte, ds Bazen gaat voor en preekt uit Handelingen 3, de geschiedenis van de kreupele aan de Schone Poort.

Na de dienst koffie gedronken bij Colinda en Brent, Brent was jarig geweest dus was er feesttaart. Daarna naar huis en heeft Derk een heerlijke roerbakschotel met wilde rijst gemaakt. Ik zei dat ik nooit zulke lekkere rijst had gegeten, dat viel niet bij iedereen goed :-)

Om 19:00 uur kerk, opnieuw ds Bazen, ditmaal werd zondag 14 behandeld, waarbij uitgebreid werd stil gestaan bij de Godheid van Christus.

's Avonds heeft Derk nog heerlijke kipnuggets gemaakt en hertenworst, zoiets als rookworst, maar dan van hertenvlees.

Afgesproken met Derk dat we dinsdagavond bij hem eten. We zien hem morgenochtend waarschijnlijk niet omdat hij al weg is als wij eruit komen. Om een uur of elf naar bed en welterusten.

Maandag 27 mei

Rond 7:30 uur word ik wakker, waarschijnlijk omdat Derk de deur uitgaat.

Nog even lekker op de bank boekje uitgelezen, om hal negen naar beneden en de toiletspullen opgehaald, gedouched en daarna Tineke wakker gemaakt.

Het is de bedoeling dat we vandaag en morgen in Waterton zijn, dinsdagavond bij Derk eten en dan woensdag de camper schoonmaken en de koffers pakken.

Vooraf ga ik contact zoeken met Nederland of iemand ons vrijdag van Schiphol kan halen, maar eerst even de papieren controleren hoe laat we aankomen.

Dat was maar goed ook, want ik heb dat blaadje zo voor me liggen en daar staat op 30 mei 08:15 aankomst Schiphol. Vertrek woensdag 29 mei  2013 15:20.

Ben ik er al die tijd van uitgegaan dat we donderdag pas zouden vertrekken.

Afijn, zijn we ook weer een dag eerder thuis.

Maar de plannen moeten nu wel gewijzigd worden.

Frits een sms gestuurd of hij ons kan komen halen. Voor de zekerheid ook via Skype nog even gebeld omdat een sms weleens wil blijven hangen.

Daarna gekeken wat er nog meer voor mogelijkheden zijn om vandaag hen te gaan.

Uiteindelijk hebben we toch besloten om naar Waterton te gaan en daar de nacht over te blijven en dan vroeg weer terug te gaan.

Voorlopig hebben we daar geen spijt van, de dag begon met stralend weer.

Onderweg naar Waterton veel moois gezien. We kwamen daar rond een uur of een aan. Omdat we een jaarkaart hebben konden we zo naar binnen.

We hebben de auto aan het meer geparkeerd en zijn lopend het dorp gaan verkennen, onderwijl uitkijkend naar een eetgelegenheid, die werd ook gevonden en daar hebben we beiden een Big Canadien genomen met daarbij een portie fried. Dat was voor ons beiden wel genoeg, met een Cappucino erbij.

Daarna zijn we naar het Lake Cameron gereden, dat ging via de Akamania Parkway.

Tijdens deze rit zagen we een bruine beer de weg oversteken, hij liep naar onze kant zodat we hem of haar in het bos nog op de foto konden zetten.

Niet lang daarna zagen we een zwarte beer oversteken, maar die zagen we in het bos aan de overkant niet meer. Bij het meer aangekomen hebben we even een figuurlijke blik op Amerika geworpen, dat ligt aan de overkant van het meer. Er lag daar nog volop sneeuw, het grootste deel van het meer was ijsvrij, alleen aan de rand lag nog wat ijs. Helaas regende het hier zodat we weer snel teruggegaan zijn.

Op de terugweg zagen we nog wat Rocky Mountain schapen.

Terug in Waterton zijn hebben we daar een plekje gevonden op het RV-park. Het is inmiddels weer droog geworden gelukkig.

Nadat de camper was geinstalleerd zijn we naar het Cameron Falls viewpoint gelopen. Samen zijn we zelfs het pad naar boven gelopen. Schitterend zoals dat water almaar door zonder ophouden naar beneden stort. We waren hier een paar keer eerder, maar we hebben de waterval niet eerder met zoveel water gezien.

Op weg terug naar de camper zagen we een dier wat we nog niet eerder gezien hadden. Het had wel wat weg van een vos, voor een wolf te klein, waarschijnlijk dus een coyote, een foto gaat hierbij.

Herten zijn hier ook in overvloed.

We hebben nu lekker gegeten, alle restjes bijeengeschraapt, dus een heerlijke pot met aardappelen, broccoli, sla met komkommer, tomaat, paprika en ui. Hierbij elk een mini pizza en een paar mini-minihamburgertjes. Dus dat was echt wel voldoende tot morgen ochtend.

1. Willemijna Bel-Benard:
    29 mei 2013
    Nou,Leo,
    Dat ziet er weer goed uit.
    Kees hoopt aanstaande maandag te vertrekken naar Picture butte,hij kan dus net die hoed niet lenen van jou.
    het is wel een leuk ding.
    goede dagen verder nog.
    Het gaat nu opschieten.
    Weten jullie dat Mijnders de man van Clementia gestorven is.
    Morgen wordt hij begraven.
    Zij wonen in Spijkenisse.ik wist niet dat hij ziek was.

Groetjes van Kees en Wil
  2. Leo:
    29 mei 2013
    Ik zal mijn hoed hier achterlaten bij Derk in Nobleford.
    Dan kan Kees hem daar ophalen, of moet Derk hem meenemen naar de kerk?

Het bericht van het overlijden van Mijnders had ons al bereikt.
    Een paar weken voor onze vakantie was er slokdarmkanker bij hem geconstateerd.