Dag 20 -> 29 mei 2013

29 mei 2013 - Calgary International Airport, Canada

Ik zit nu in de op het vliegveld in de vertrekhall bij gate D44 dit stukje te schrijven

Vandaag vroeg wakker, we mogen eindelijk naar huis:-)

Om half acht Derk gedag gezegd, hij moest naar school aan het werk.

Daarna lekker brood ontbijt met thee. De laatste spullen in de koffer gedaan en de afwas in de vaatwasser.

De routeplanner ingevuld en we kunnen op pad. Het is nudroog, maar de verwachting is niet best. Overigens met de bui van gisteren heeft een deel van Derks school wateroverlast gehad. Er viel in twintig minuten tijd bijna 3 cm.

We hebben een voorspoedige rit gehad naar de camperverhuurder. Mede dank zij de onmisbare hulp van de TomTom.

Hoewel, we kwamen nergens langs de weg een restroom tegen. Gelukkig konden we toen we er bijna waren bij een Shell pomp stoppen om af te tanken en vol te tanken.

Dat was allebei heel hard nodig.

Bij het inleverpunt was het druk, we kwamen om precies elf uur aan.

De schade de ik gereden had was geen enkel pobleem, de kosten waren € 400,00 die zijn van mijn borg afgehouden en kan ik met een beetje goede wil terughalen bij het reisbureau, maar dat moet ik nog nakijken.

We zijn met een taxi naar het vliegveld gereden, door een Sikh, in een grite taxi geschikt voor het vervoer van een invalide in een -wagentje. niet dat we dat nodig hadden gelukkig. Het was een rit van een minuut of twintig.

Op het vliegveld de boardingpassen gemaakt en de ruimbagage afgegeven.

Daarna een of ander uitheems broodje gegeten waarbij je je vingers moest aflikken omdat het niet netjes kon eten. Daarbij een Starbucks koffie en we kunnen er weer een paar uur tegen.

Hierna door de controle, wat deze keer zonder problemen ging, hoewel de speciale voet van de TomTom wel vraagtekens opriep bij het scannen van de handbagage.

Het is hier nu 14:00 uur, het toestel is net aangekomen en wordt gelost. Over een minuut of twintig kunnen we boarden volgens planning.

Het wordt hier druk, ik maak zo nog een foto van het vliegtuig wat hier rechtvoor on staat. Er wordt nu omgeroepen dat de boarding zo gaat beginnen. En ga dusnu afsluiten vanuit Canada. We hopen en bidden dat we een goede vlucht mogen hebben en behouden in Holland aan mogen komen.

P.S. Ik ben vergeten de hoed achter te laten